Drodzy Rodzice

Dzisiaj zachęcam Państwa do zapoznania się z poniższymi materiałami, które mówią o tym, jak wspierać dziecko w trudnej sytuacji i gdzie szukać pomocy. Musimy być czujni na treści publikowane w Internecie lub przy użyciu telefonów komórkowych. Niekiedy nasze dzieci stają się ofiarami cyberprzemocy, a my dorośli powinniśmy wówczas wiedzieć jak na nią zareagować. Materiały pochodzą z zasobów Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

https://www.facebook.com/DajemyDzieciomSile/photos/a.169954179041/10158390809429042/?type=3&theater

https://zglos.to/?fbclid=IwAR0PUAZMqVY5yEIRJ8l98WY0Z0HEMLMrtE8ug9AxIlW-pD8mrTOJvzmLRK4#/

https://www.facebook.com/kulczykfoundation/photos/a.212446008958916/1263362010533972/?type=3&theater

 być bliżej dziecka

Źródło: https://www.facebook.com/PsychologBrodnica/photos/a.197918300836338/277821412846026/?type=1&theater

                                                                                                                                  Pozdrawiam

Izabela Wajske – pedagog szkolny

Drodzy Uczniowie!

Zbliża się ważny dzień - święto patrona szkoły w Śmiglu, czyli Konsytucji 3 Maja. Jest to czas, w którym radujemy się nie tylko jako naród polski, ale również jako członkowie naszej szkolnej społeczności.
Niestety w tym roku nie możemy wspólnie świętować i dlatego zebraliśmy materiały, w których znajdziecie najważniejsze informacje na temat patrona, świąt majowych oraz kilka ciekawostek związanych z naszą szkołą. Mamy nadzieję, że interaktywna forma prezentacji będzie dla Was dodatkową motywacją /klikając na różne ikony uruchamiają się dodatkowe filmiki i nagrania, można także rozwiązywać quizy i zagadki na różnych poziomach/.

Zachęcamy do zapoznania się z tymi zagadnieniami, aby chociaż na chwilę poczuć klimat naszych wspólnych spotkań.

Czytaj więcej...

 

Nauka powinna być obowiązkiem, ale i przyjemnością:

  • możemy połączyć naukę z zabawą, to przynosi korzyść szczególnie w klasach młodszych;
  • w trakcie nauki robimy krótkie przerwy, to poprawia koncentrację, dzieci z nadpobudliwością potrzebują więcej przerw (ćwiczenia ruchowe, relaksacyjne);
  • jeśli dziecko posiada opinię Poradni PP, rodzice stosują się do zaleceń opinii w zaleceniach dla rodziców;
  • jeśli dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub inne, opieramy się na indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym (IPET) i zaleceniach specjalistów;
  • przymus w trakcie pracy z dzieckiem skutkuje odwrotnie, raczej pozytywna motywacja, np. pojedziemy razem na wycieczkę, kiedy dobrze się tego nauczysz;
  • nie przeciążamy dziecka jednorazowo, np. można podzielić pracę na dwa etapy : jęz. polski i angielski do południa, matematyka, przyroda po obiedzie;
  • nie zmuszamy dziecka do zajęć, które nie są konieczne;
  • wzrokowcy dobrze uczą się z tablicami, mapami, wykresami, ilustracjami, video, filmami, konkretami(patyczki, palce ręki);
  • słuchowcy zapamiętają dobrze materiał mówiony, odtwarzany z płyty i innych mediów;
  • kinestetycy uczą się na pamięć w ruchu, pozwólmy im ruszać się po pokoju, aby mogli zapamiętać treści wiersza lub nowy temat;
  • dyslektycy nie muszą ciągle pisać i czytać. Ich rozwój polega na pracy wielokierunkowej, tzn. ćwiczeniach ręki (prace plastyczne), dyskusji (zamianie pisania na wypowiedzi ustne). Trzeba to robić tak, aby nie zniechęcić ich do przedmiotów, z którymi i tak mają problem, natomiast niech wykażą się zdolnościami, wiedzą z innych przedmiotów, swoimi talentami, co zachęci ich do pokonywania niepowodzeń i problemów edukacyjnych. Tutaj działanie na siłę może hamować funkcjonowanie, czyli np. nie 15 stron ćwiczeń z tekstem, a pięć solidnie przygotowanych i sprawdzonych (z krótkimi przerwami);

Czytaj więcej...

Fryderyk Chopin (1810-1849), jeden z największych artystów w historii polskiej kultury, najwybitniejszy polski kompozytor, a także czołowy pianista i przedstawiciel muzyki okresu romantyzmu na świecie. Uczniowie naszej szkoły, aby uczcić pamięć tego wybitnego kompozytora wykonali ilustracje plastyczne do utworów Fryderyka Chopina. Za inspiracje posłużyły utwory: Polonez As-dur, Mazurek a-moll, Preludium Des-dur Deszczowe, Walc a-moll, Koncert fortepianowy e-moll, Walc Des-dur. Chętni uczniowie wykonali również dodatkowe prace:
- portret Fryderyka Chopina,
- fortepian Pana Chopina
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: Fryderyk Chopin - prace plastyczne uczniów.

chopin 2020 23   chopin 2020 28

W ramach realizacji zajęć z zakresu doradztwa zawodowego we wszystkich oddziałach, zachęcam do przejrzenia filmików o zawodach udostępnionych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji na kanale You Tube. Znajdziecie tam informacje na temat różnych zawodów. Szczególnie zachęcam uczniów klas 8, którzy stoją właśnie przed wyborem swojej ścieżki edukacyjno-zawodowej. Wiem, że niektórzy z Was nie mają jeszcze dokładnie sprecyzowanych planów. Być może projekcja wybranych przez Was filmików ułatwi Wam dokonanie wyboru.

https://www.youtube.com/user/koweziu/videos

zawody

                                                                                                       Pozdrawiam serdecznie – Izabela Wajske

Egzamin ósmoklasisty odbędzie się:
a) w terminie głównym:
-z języka polskiego – 16 czerwca (wtorek) o godz.9.00;
- z matematyki – 17 czerwca (środa) o godz.9.00;
- z języka obcego – 18 czerwca (czwartek) o godz. 9.00.
b) w terminie dodatkowym (dla osób, które nie przystąpią w terminie głównym):
-z języka polskiego – 7 lipca (wtorek) o godz.9.00;
- z matematyki – 8 lipca (środa) o godz.9.00;
- z języka obcego – 9 lipca (czwartek) o godz.9.00;

Termin ogłoszenia wyników egzaminu i przekazania zaświadczeń do szkół  – do 31 lipca 2020.

notebook 2637757 1920

 

W ramach obchodów Dnia Ziemi (22 kwietnia) uczniowie klasy 7b postanowili przesłać trochę pozytywnej energii i podzielić się swoimi fotografiami ukazującymi piękno naszej planety w różnych odsłonach. Wykorzystajmy ten wyjątkowy okres, aby zatrzymać się na chwilę i docenić naszą Matkę Ziemię, która daje nam życie i o którą musimy dbać każdego dnia. (AgM)

ziemia 7b1 ziemia 7b2ziemia 7b3ziemia 7b4ziemia 7b5

Lista kandydatów zakwalifikowanych do klas pierwszych Szkoły Podstawowej w Śmiglu na rok szkolny 2020/2021:

obraz 1   obraz 2   obraz 3

Ośrodek Pomocy Społecznej w Śmiglu apeluje:

Reaguj na przemoc. Niech zamknięcie w domu nie zamyka furtki do szukania pomocy.

W mediach pojawia się wiele informacji alarmujących o wzrastającej przemocy domowej. Powodem negatywnych zdarzeń w rodzinach (kłótni, awantur, konfliktów, napięć emocjonalnych, które mogą prowadzić do przemocy), jest z pewnością szczególna sytuacja w jakiej się znajdujemy.

Zjawisko epidemii i związanej z tym izolacji nie było nam do tej pory znane. Powoduje lęk o zdrowie, życie, pracę, bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich. Z tak skrajnymi emocjami trudno sobie poradzić. Lęk może prowadzić do negatywnych emocji, a te zaś do niekontrolowanej złości i wybuchu agresji.

Czytaj więcej...

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i naukę, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci.  W każdą środę i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl ukazują się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje obejmują tematykę bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii, historii, a nawet astronomii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych.

Zapraszamy do pobrania darmowych lekcji. By zachęcić rodziców do większego zaangażowania w wspólną naukę z dziećmi, CRL na profilu na Facebooku (facebook.com/centrum.rozwoju.lokalnego) organizuje konkursy dla dzieci i ich rodziców.  

Materiały można pobrać pod adresem:

https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/

GrafikaDoZamieszczenia