Co roku, 15 maja na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Rodzin. Już dzisiaj chciałabym Was drodzy Rodzice oraz Uczniowie zaprosić do wspólnego świętowania.
Chcę Was zachęcić i zaproponować Wam wspólną, rodzinną grę, zaczerpniętą z zasobów internetu, która poprawi niejednemu humor, sprawi radość i zadowolenie, zaciśnie więzi rodzinne. Może się okazać wspaniałą zabawą i metodą na zabicie zbędnego czasu.
Życzę wspaniałej, miłej i rodzinnej zabawy ;-)

LINK DO GRY pt. PRAWDZIWY SKARB
https://prawdziwyskarb.pl/online/

rodzina

Pozdrawiam 
Izabela Wajske – pedagog szkolny

Z okazji Święta Szkoły oraz Święta Flagi nasi uczniowie wykonali różnymi technikami prace plastyczne. Poniżej prezentujemy nadesłane prace. (EŚ)

image0001 image0002

Drodzy rodzice, uczniowie
Zachęcam do wdrożenia przerw śródlekcyjnych. W tym tygodniu proponuję, abyście Państwo zagrali w grę planszową, ze swoimi dziećmi. Poniżej pliki do pobrania, życzę miłej zabawy.

instrukcja

plansza

elementy cz1

elementy cz2

Olga Konys

Lista kandydatów przyjętych do klas pierwszych Szkoły Podstawowej im.Konstytucji 3 Maja w Śmiglu na rok szkolny 2020/2021 - plik pdf

pierwszoklasista

 

Gratulujemy serdecznie Marii Stachowskiej zajęcia I miejsca, Julii Sołtysiak i Oliwii Sołtysiak zdobycia III miejsca w ogólnopolskim konkursie "Zostań w domu z geologią", Dziewczyny wykonały prace plastyczne i zostały laureatami w kategorii "Tyranozaurki". Wzruszenie u członków jury wywołała praca Marysi, którą napisała "Mój dinozaur nazywa się KORONAZAURUŚKA". Lubi siedzieć ze mną w domu, lubi się ze mną bawić i patrzeć przez okno. Zostałyśmy przyjaciółkami na dobre i złe czasy." Brawo dziewczyny! (r)
Fot. Cantata Pentram - Zaklęci w skale

95801028 2617290425222736 254456875049811968 o

Drodzy Rodzice

Dzisiaj zachęcam Państwa do zapoznania się z poniższymi materiałami, które mówią o tym, jak wspierać dziecko w trudnej sytuacji i gdzie szukać pomocy. Musimy być czujni na treści publikowane w Internecie lub przy użyciu telefonów komórkowych. Niekiedy nasze dzieci stają się ofiarami cyberprzemocy, a my dorośli powinniśmy wówczas wiedzieć jak na nią zareagować. Materiały pochodzą z zasobów Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

https://www.facebook.com/DajemyDzieciomSile/photos/a.169954179041/10158390809429042/?type=3&theater

https://zglos.to/?fbclid=IwAR0PUAZMqVY5yEIRJ8l98WY0Z0HEMLMrtE8ug9AxIlW-pD8mrTOJvzmLRK4#/

https://www.facebook.com/kulczykfoundation/photos/a.212446008958916/1263362010533972/?type=3&theater

 być bliżej dziecka

Źródło: https://www.facebook.com/PsychologBrodnica/photos/a.197918300836338/277821412846026/?type=1&theater

                                                                                                                                  Pozdrawiam

Izabela Wajske – pedagog szkolny

Drodzy Uczniowie!

Zbliża się ważny dzień - święto patrona szkoły w Śmiglu, czyli Konsytucji 3 Maja. Jest to czas, w którym radujemy się nie tylko jako naród polski, ale również jako członkowie naszej szkolnej społeczności.
Niestety w tym roku nie możemy wspólnie świętować i dlatego zebraliśmy materiały, w których znajdziecie najważniejsze informacje na temat patrona, świąt majowych oraz kilka ciekawostek związanych z naszą szkołą. Mamy nadzieję, że interaktywna forma prezentacji będzie dla Was dodatkową motywacją /klikając na różne ikony uruchamiają się dodatkowe filmiki i nagrania, można także rozwiązywać quizy i zagadki na różnych poziomach/.

Zachęcamy do zapoznania się z tymi zagadnieniami, aby chociaż na chwilę poczuć klimat naszych wspólnych spotkań.

Czytaj więcej...

 

Nauka powinna być obowiązkiem, ale i przyjemnością:

  • możemy połączyć naukę z zabawą, to przynosi korzyść szczególnie w klasach młodszych;
  • w trakcie nauki robimy krótkie przerwy, to poprawia koncentrację, dzieci z nadpobudliwością potrzebują więcej przerw (ćwiczenia ruchowe, relaksacyjne);
  • jeśli dziecko posiada opinię Poradni PP, rodzice stosują się do zaleceń opinii w zaleceniach dla rodziców;
  • jeśli dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub inne, opieramy się na indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym (IPET) i zaleceniach specjalistów;
  • przymus w trakcie pracy z dzieckiem skutkuje odwrotnie, raczej pozytywna motywacja, np. pojedziemy razem na wycieczkę, kiedy dobrze się tego nauczysz;
  • nie przeciążamy dziecka jednorazowo, np. można podzielić pracę na dwa etapy : jęz. polski i angielski do południa, matematyka, przyroda po obiedzie;
  • nie zmuszamy dziecka do zajęć, które nie są konieczne;
  • wzrokowcy dobrze uczą się z tablicami, mapami, wykresami, ilustracjami, video, filmami, konkretami(patyczki, palce ręki);
  • słuchowcy zapamiętają dobrze materiał mówiony, odtwarzany z płyty i innych mediów;
  • kinestetycy uczą się na pamięć w ruchu, pozwólmy im ruszać się po pokoju, aby mogli zapamiętać treści wiersza lub nowy temat;
  • dyslektycy nie muszą ciągle pisać i czytać. Ich rozwój polega na pracy wielokierunkowej, tzn. ćwiczeniach ręki (prace plastyczne), dyskusji (zamianie pisania na wypowiedzi ustne). Trzeba to robić tak, aby nie zniechęcić ich do przedmiotów, z którymi i tak mają problem, natomiast niech wykażą się zdolnościami, wiedzą z innych przedmiotów, swoimi talentami, co zachęci ich do pokonywania niepowodzeń i problemów edukacyjnych. Tutaj działanie na siłę może hamować funkcjonowanie, czyli np. nie 15 stron ćwiczeń z tekstem, a pięć solidnie przygotowanych i sprawdzonych (z krótkimi przerwami);

Czytaj więcej...

Fryderyk Chopin (1810-1849), jeden z największych artystów w historii polskiej kultury, najwybitniejszy polski kompozytor, a także czołowy pianista i przedstawiciel muzyki okresu romantyzmu na świecie. Uczniowie naszej szkoły, aby uczcić pamięć tego wybitnego kompozytora wykonali ilustracje plastyczne do utworów Fryderyka Chopina. Za inspiracje posłużyły utwory: Polonez As-dur, Mazurek a-moll, Preludium Des-dur Deszczowe, Walc a-moll, Koncert fortepianowy e-moll, Walc Des-dur. Chętni uczniowie wykonali również dodatkowe prace:
- portret Fryderyka Chopina,
- fortepian Pana Chopina
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: Fryderyk Chopin - prace plastyczne uczniów.

chopin 2020 23   chopin 2020 28